Dobre praktyki SEO – cześć pierwsza

*SEO:

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimalization – SEO), określana również jako pozycjonowanie, to wszelkie działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przy danych słowach kluczowych.

Często w naszej pracy z klientem podczas projektowania strony internetowej czy sklepu pojawiają się wątpliwości co do pozycjonowania Jego nowej witryny.

Przecież samo stworzenie strony WWW nie jest kluczem do sukcesu. Korzystając z CMS WordPress czy opierając sklep internetowy na Magento mamy wiele udogodnień, które na pewno ułatwią w przyszłości zwrot z inwestycji. W przypadku stron opartych na samym HTML5 temat jest bardziej rozbudowany – aczkolwiek o tym kiedy indziej :).

Tworząc nawet najbardziej dopasowaną stronę internetową trzeba pamiętać o temacie SEO.

Dlatego dzisiaj przytoczę Wam kilka ważnych wskazówek już w trakcie budowania strony.

W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tematem tzw. optymalizacji.

1. Tytuł witryny

Pełni on szczególną funkcję w pozycjonowaniu. Należy go generować do każdej podstrony zawartej w naszym serwisie. Trzeba pamiętać o spójnym schemacie nazewnictwa – lecz nie tylko. Nazwa naszej witryny powinna być unikalna i zawierać nazwę danej podstrony. Jeśli np. zamierzamy pozycjonować sklep internetowy należy pamiętać o jego wielopoziomowości. Na przykład nasza witryna składa się z „kategoria – podkategoria – produkt” tytuł naszej podstrony z produktem powinien składać się z „produkt – podkategoria – kategoria”.

Przykład:

Sprzedajemy szkło – naszą główną kategorią jest szkło – podkategorią będą szklanki – a produktem szklanka Greenview Software House. Pamiętając o separatorach – może to być myślnik lub przecinek nazywamy nasz tytuł podstrony „szklanka Greenview Software House – szklanki – szkło” pamiętając iż w wynikach wyświetlania będzie zawarte tylko 65 znaków.

2. Opis strony

Niestety jak wielu się wydaje opis strony nie ma wpływu na pozycje. Jest on wyświetlany pod tytułem w wynikach wyszukiwania i z tego względu jest bardzo ważny. Powinien być indywidualny do każdej podstrony naszej strony internetowej. W przypadku CMS WordPress czy sklepów internetowych opartych o Magento jest on generowany w sposób automatyczny wyświetlając początek treści podstrony w systemie. Jeśli bardzo chcemy możemy generować opisy dedykowane umieszczając treści zachęcające np. „Wejdź”, „Sprawdź”, „Najlepsza oferta” a później dodawać nazwę produktu czy podstrony.

Zapamiętaj!

CMS musi umożliwiać zmianę opisów dla podstron w sposób indywidualny!

3. Słowa kluczowe

Tak zwane meta tagi. Są to znaczniki, które nie mają żadnego wpływu na pozycje strony w Google. Dobra praktyka mówi, że najlepiej mieć możliwość skomponowania tagu dla każdej podstrony osobno. W przypadku sklepów internetowych może to być: nazwa produktu, kolor, kategoria, informacje szczególne.

Zapamiętaj!

CMS musi mieć możliwość skomponowania tagów dla każdej podstrony oraz ilość słów kluczowych nie powinna przekraczać 10!

4. Hierarchia nagłówków

Każda podstrona powinna mieć nagłówek główny tzw. H1 – opisujący jej zawartość. Jest to tak zwana myśl przewodnia danej podstrony czy artykułu. Tak jak w przypadku słów kluczowych CMS WordPress powinien posiadać możliwość indywidualnej zmiany każdego nagłówka H1 jak i pozostałych.

Kolejne nagłówki treści powinny być niższego rzędu np. (H2, H3).

W przypadku widgetów, logotypu czy innych dodatków należy unikać nagłówka H1

5. To już koniec pierwszego artykułu.

Planujemy rozbudować nasz blog o serię artykułów na naszej stronie firmowej. Jeśli jesteś zainteresowany dalszym zdobywaniem wiedzy z naszego bloga – prosimy udostępnij ten wpis, daj Like lub napisz do nas!

 

Powrót

MASZ PYTANIA?

NA PEWNO SIĘ Z TOBĄ SKONTAKTUJEMY!



    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania poprzez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Więcej informacji