Google Analytics - czy warto mieć na stronie? – Greenview Software House
349260
post-template-default,single,single-post,postid-349260,single-format-standard,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-1.7,vertical_menu_enabled, vertical_menu_left, vertical_menu_width_290, vertical_menu_with_floating,smooth_scroll,side_menu_slide_with_content,width_370,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

Google Analytics – czy warto mieć na stronie?

Google Analytics może brzmieć jak czarodziejskie zaklęcie. Nie tylko jednak może brzmieć, ale również w magiczny sposób działać.  Jeżeli nigdy nie korzystaliście z tego narzędzia i nawet nie wiecie, do czego służy, wszystko wyjaśnimy. Podczas projektowania stron internetowych, instalujemy naszym klientom właśnie Google Analytics jeśli mają takie życzenie. Do czego jest im to potrzebne? Zaraz wszystko stanie się jasne. 

.

Google Analytics – co to w ogóle jest? 

.

Google Analytics to narzędzie, które pozwala na mierzenie ruchu na stronie internetowej, czy też blogu. Krótko mówiąc, są to darmowe statystyki od Googla, a ich obsługa jest bardzo prosta nawet dla bardzo początkujących. Jeżeli chcecie wiedzieć, jacy użytkownicy odwiedzają Wasze miejsce w sieci, skąd się u Was wzięli, jakich słów kluczowych poszukiwali i co interesuje ich na Waszej stronie – wykorzystajcie Google Analytics. 

.

Google Analytics - czy warto mieć na stronie?

.

Zalety Google Analitycs

.

Dlaczego warto zastanowić się nad używaniem tego narzędzia na swojej stronie i blogu? W ten sposób zobaczycie kto, kiedy i z jakich urządzeń korzystał do przeglądania Waszej strony. Nawet jeśli Wasz blog dopiero raczkuje, można podpiąć do niego statystyki i obserwować, jak odbiorcy reagują na treści, które im dostarczacie. Jakie są największe zalety Google Analytics? Oto one: 

  • Dzięki obserwowaniu ruchu na stronie i zachowań użytkowników można tworzyć na bieżąco strategie marketingowe, które pomogą osiągnąć Wam nie tylko swoje cele sprzedażowe lub promocyjne
  • Jedną z największych zalet tego narzędzia jest fakt, że każdy, kto ma już swoją stronę internetową, może zacząć z niego korzystać w dowolnym momencie
  • Korzystanie z Google Analytics jest darmowe, o ile nie będziecie mieć na swojej stronie 5 mln odsłon miesięcznie
  • Tworzenie i analiza raportów to jedna z ciekawszych funkcji. Dzięki raportom można dowiedzieć się jak wiele osób i kiedy weszło na Waszą stronę. Google Analytics podaje również informacje,  z jakiego miasta, kraju, czy regionu pochodzą użytkownicy, jak znaleźli się na Waszej stronie. Czy źródłem były kanały social media, newsletter, wyszukiwarka, czy inne strony. Dowiecie się także, jak zachowują się użytkownicy na Waszej stronie. 

.

Google Analytics

.

Na co uważać, korzystając z Google Analytics?

.

Oczywiście narzędzie Google nie jest narzędziem idealnym. Na co najczęściej zwraca się uwagę, jeśli chodzi o wady działania Google Analitycs?

  • Duże korporacje, dla których ważna jest poufność danych, muszą przemyśleć kwestię tego, czy chcą korzystać z narzędzia do analizy danych. Wszystkie z nich zapisywane są i przechowywane na serwerach Google
  • Przechowywanie danych przez Google gwarantowane jest przez 25 miesięcy. Czasami dane mogą pozostawać na koncie o wiele dłużej. Jeżeli jednak pewnego dnia znikną, trzeba się niestety z tym liczyć.
  • Narzędzie nie zarejestruje użytkowników, którzy mają wyłączone zapisywanie plików cookies, a także takich, którzy mają wyłączoną usługę JavaScript.

.

Czy Twoje działania w Internecie przynoszą rezultaty? Sprawdź to dzięki Google Analytics

.

Jeżeli prowadzicie blog, ale też małą, czy dużą firmę chociażby na CMS WordPress, na pewno tworzycie też akcje marketingowe lub współpracujecie z blogerami i twórcami internetowymi. Google Analytics pomoże monitorować, w jaki sposób te działania przynoszą rezultaty. W Google Analytics sprawdzicie, czy ktoś, kto był na Waszej stronie, wrócił na nią. Można monitorować to za pomocą zakładki ODBIORCY – a następnie ZACHOWANIE. Tam sprawdzicie, czy Wasi odbiorcy wracają na blog lub stronę internetową. 

Następna kwestia to ruch, pochodzący z kanałów social media. Dzięki Google Analytics można sprawdzić, skąd na stronę trafili użytkownicy. Można sprawdzić, czy faktycznie działania prowadzone w social media dają gwarancję tego, że na stronie pojawiają się odbiorcy. Jeśli nie, należy zweryfikować swoje działania i zmienić strategię marketingową. 

 

Podczas projektowania stron internetowych, również instalujemy na nich Google Analytics. Nie musicie mieć rozbudowanej strony, czy bloga, żeby zacząć korzystać z tego narzędzia. Jeżeli chcecie zapytać o nową stronę, bloga lub instalację Google Analytics, zapraszamy do kontaktu