Jak odpoczywać po pracy? Oto jest pytanie! Jeżeli pracujecie po osiem godzin za biurkiem, to najlepiej byłoby wyjść na spacer, pobiegać lub wyżyć się na siłowni. Gdybyście jednak zadali to pytanie nam-czyli ekipie webmasterów i programistów, nasza odpowiedź byłaby jednak nieco inna. My po prostu gramy!
Jak odpoczywać po pracy?
Tyle sposobów na odpoczynek, ile osób odpoczywających. Zawsze jednak słyszymy, że trzeba się ruszać, skakać, biegać. Jednak my do takich typów nie należymy i największym odpoczynkiem jest dla nas relaks podczas grania. Jak odpoczywać po pracy według nas? Robić coś, co się lubi i co sprawia nam dużą frajdę. W naszym teamie najczęściej wygląda to w ten sposób, że pracujemy, gapiąc się w monitor przez nawet kilkanaście godzin dziennie. Niestety, ale najczęściej także wypoczywamy przy komputerze oddając się wirtualnej rozrywce czyli grom komputerowym.
Garść gejmowych statystyk
Akurat teraz nie będzie konkretnie o naszym teamie, ale o ludziach, którzy grają naprawdę sporo! Chcieliśmy przedstawić Wam kilka nudnych danych statystycznych. Stwierdziliśmy jednak, że wcale nie są aż takie nudne, jeśli dotyczą gier! Z badań przeprowadzonych przez Fundusz inwestycyjny GAMR dowiadujemy się sporo na temat graczy. Są to jednak dane mówiące o grach video. Według GAMR ponad dwa miliardy osób na całym świecie interesuje się taką rozrywką! Wcale się nie dziwimy! Średni wiek graczy to 35 lat, na potęgę grają nie tylko faceci, a grających kobiet jest prawie połowa z badanych! A w co gra ekipa Greenview?
Jak odpoczywać po pracy? Grać w Wiedźmina na przykład!
Dwóch z naszym programistów jest wielkimi fanami Wiedźmina 3. To trzecia odsłona przygód Geralta Białego Wilka. Gra epicka przez duże E! Przepiękna i szczegółowa grafika i doskonale dopracowane animacje, klimatyczna i niebanalna muzyka, ogromny pełen niespodzianek świat składający się z wielu lokacji. Nie można zapomnieć również o złożoności postaci i samej fabuły oraz doskonałej mechanice gry i rozwoju postaci.
Chłopaki z Greenview przy Wiedźminie spędzili już dziesiątki godzin, przychodząc rano do pracy z podkrążonymi oczami i historiami np. o mieczu Aerondight znalezionym w czarodziejskim jeziorku, którego punkty ataku rosną wraz z rozwojem postaci. Wiedźmin znany jest nie tylko w Polsce, ale robi też wielką karierę za granicą! Wartość przychodów Grupy CD Projekt RED ze sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami, od premiery w maju 2015 roku do końca 2016 roku, przekroczyła 1 mld zł. Chcecie wiedzieć więcej? Zajrzyjcie tutaj Wiedźminomaniacy!
Nie wszyscy jednak mają czas na wiele godzin wciągającej fabuły. Ponad tygodniowa przerwa w graniu w Wiedźmina grozi zgubieniem się w fabule! Managerowie w naszej firmie preferują więc rozgrywki szybkie i dynamiczne, niezobowiązujące do śledzenia skomplikowanej fabuły.
Jakie to rozgrywki szybkie i dynamiczne?
Heroes of the Storm jest grą typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).
Zasady?
Mamy wie drużyny po pięciu graczy walczących na losowo wybranej mapie. Jeśli nie masz swojej drużyny-nic nie szkodzi, klient gry dobiera zawodników. Cel jest prosty – zniszczenie bazy przeciwnika. oczywiście to nie takie proste. Każda mapa odznacza się innymi cechami pomagającymi jak i przeszkadzającymi w osiągnięciu tego celu. Przykładowo: punkty kontrolne, forty, obozy najemników, zadania do wykonania przywołujące potężnych bossów stanowiących wsparcie dla jednej z drużyn i siejące zniszczenie w szeregach drugiej.
Tutaj zobaczcie filmik z przykładem współpracy w grze ?
Dlaczego Heroes of the Storm?
Gra łączy w sobie elementy sprawnościowe i taktyczne, a dróg do osiągnięcia wygranej jest wiele. Na uwagę zasługują bohaterowie. To postacie ze znanych tytułów Blizzard’a (Diablo, Warcraft, Starcraft, Overwatch). Bohaterowie mają różne niepowtarzalne zdolności i cechy, które rozwijają podczas rozgrywki. Mamy specjalistów od wyburzeń i nie tylko, zabójców walczących w zwarciu i na dystans, klasycznych wojowników czy pomocników oferujących tarcze ochronne czy punkty życia dla sojuszników. Daje to ogromne możliwości podczas samej rozgrywki, liczne zwroty akcji i przechylanie się szali zwycięstwa to w jedną to w druga stronę. HOTS to szybka odskocznia od pracy – wchodzisz, grasz kilka meczy i wyłączasz grę.
I w końcu dlaczego my właściwie gramy?
W naszej branży przy aktywnym tworzeniu rozwiązań IT taka odskocznia jest potrzebna. Nie raz przy tworzeniu mniejszych projektów szukamy najprostszych taktycznych rozwiązań aby dopasować stronę internetową do budżetu Klienta przy jednoczesnym zrealizowaniu zakładanej funkcjonalności. Zupełnie jak w HOTS-liczy się zręczność i taktyka. Inne projekty są jak Wiedźmin, trwają po kilkadziesiąt dni, składają się z ogromnej liczby zadań i funkcjonalności. Gdy już skończymy projekt najtrudniejsze z zadań wspominane są nie raz jak walka z Eredinem- trudny przeciwnik dla Wiedźmina! Warto też wspomnieć na ile nowych rozwiązań wpadamy podczas takich projektów – levelujemy niczym Geralt.