Ile kosztuje strona internetowa? Nieważne czy prowadzisz mały biznes, jesteś lokalnym przedsiębiorcą czy naprawdę dużą szychą w swoim mieście. Nieważne czy właśnie wymyśliłeś produkt, który zrewolucjonizuje rynek makaronów w Polsce, odkryłeś buty, które za 100 lat będą latać, czy lodówkę, która sama napełnia się piwem.

Bez odpowiedniego miejsca w Internecie nikt nie znajdzie Twoich makaronów i nikt nie przekona się, że Twoje buty mogą naprawdę latać! Ile kosztuje strona internetowa, w jaki sposób się ją przygotowuje i co należy dostarczyć webdeveloperom?

Po co mi strona internetowa?

Wiele osób wie, że takich pytań już się chyba nie zadaje, bo jeżeli prowadzimy swój biznes lub planujemy założyć własną firmę, musimy znaleźć się w Internecie. Ktoś, kto tego nie robi, może czuć się jak średniowieczny dziwoląg i czym prędzej nadrabia internetowe zaległości. Jednak wiele osób pyta o to ile kosztuje strona internetowa? Czy ktoś w ogóle wie ile stron internetowych, i to aktywnych stron internetowych obecnych jest w Sieci? Jasne! Od 1995 roku stronom internetowych przygląda się agencja NetCraft. Najnowszych statystyk niestety nie ma, ale zobaczmy, co działo się w 2014 roku. W styczniu 2014 roku zarejestrowanych było 861 379 152 stron. Porównując ten wynik do tego z 1995 roku, w którym na świecie było 19 732 stron, musicie przyznać, że Internet zmienia się w globalną wioskę w tempie odwrotnie proporcjonalnym do znajomości nazwisk sąsiadów, którzy mieszkają w naszym bloku!

Ile kosztuje strona internetowa i dlaczego tak drogo?

Tutaj zawsze pojawia się jedno zasadnicze pytanie zainteresowanych Klientów: dlaczego tak drogo? Legendy głoszą, że ktoś kiedyś od razu zgodził się na proponowaną cenę strony internetowej, nie miał do niej żadnych zastrzeżeń i wychwalał agencję marketingową pod niebiosa! Niestety, praca nad stroną internetową może nigdy się nie kończyć. Praca programisty oraz webdevelopera to wcale nie bułka z masłem. Na czym polega? Przede wszystkim na odgadywaniu potrzeb Klienta, poszukiwaniu rozwiązań i zastanawianiu się, jak jeszcze udoskonalić projekt?

Za co płaci Klient i ile kosztuje strona internetowa?

  • wykupienie domeny i hostingu
  • zakup szablonu strony/ stworzenie layoutu dedykowanego, czyli takiego, jaki wymarzył sobie Klient [opcjonalnie także zakup logotypu]
  • przygotowanie wersji roboczej strony, pierwszy projekt, konsultacja z Klientem
  • wdrożenie koncepcji i pomysłów, aby wygląd strony był dokładnie tak, jak życzy sobie tego Klient
  • wdrożenie koncepcji i pomysłów Klienta w panelu administracyjnym w systemie CMS
  • optymalizacja RWD, czyli tak zwana responsywność, dzięki której strona jest w pełni funkcjonalna na urządzeniach o różnych wielkościach ekranu takich jak smartfony czy tablety
  • testy i optymalizacja – aby witryna działała poprawnie i była widoczna dla użytkowników a także dobrze przygotowana pod SEO [czyli pozycjonowania]
  • wdrożenie strony internetowej, aby była ona widoczna w Internecie

Więcej informacji odnośnie stron internetowych znajdziecie tutaj

Najprostsza strona typu wizytówka

Jak powstaje strona internetowa?

Naszą pracę podzieliliśmy na 3 najważniejsze etapy. Chcemy pokazać, jak wygląda praca nad stroną i dlaczego ceny za tego rodzaju usługi mogą wydawać się wysokie

    1. Pomysł

Czasem czujemy się jak Archimedes i z biurowych zakamarków wykrzykujemy „eureka!”. Czasem jednak praca nad pomysłem to bardzo długi proces. Tu liczą się szczegółowe informacje od Klienta. Najważniejszy jest brief! Komplet informacji czego Klient potrzebuje – musimy wiedzieć, czy ma to być prosta wizytówka online służąca prezentacji podstawowych informacji o firmie w Sieci, czy rozbudowana witryna firmowa. A może Klient chce prowadzić sprzedaż online swoich produktów, może do tego potrzebuje integracji na przykład z Allegro? Może Klient potrzebuje też specjalnej animacji czy innego niestandardowego elementu na stronie jak np. plugin, który ma wykonywać jakąś funkcję? To wszystko trzeba zaplanować i wciąż pojawiają się pytania: ile kosztuje strona internetowa?

     2. Projekt

Pomysł trzeba zamienić na projekt oraz go wycenić. Proste wizytówki można wykonać na platformie WordPress i gotowym layoucie do edycji, tak samo sklepy czy nieco bardziej rozbudowane witryny. Jeśli Klient ma pomysł na w pełni dedykowany wygląd, to sam wygląd witryny musi zostać stworzony przez grafika zgodnie z wytycznymi. Złożoność pomysłu determinuje też technologie i ilość prac programistycznych.

Informacje od Kliena, które potrzebne są na tym etapie:

  • spis funkcjonalności
  • spis podstron
  • jeśli Klient ma już wyobrażenie jak ma wyglądać jego witryna, to także potrzebujemy jego koncepcji do weryfikacji. Jeśli nie, to możemy pomóc i opracować propozycje

Pytamy również o to:

  • czy Klient sam dostarczy potrzebne teksty, czy też mają być one wycenione
  • czy Klient sam dostarczy zdjęcia, czy też mają być wycenione
  • czy Klient ma już logotyp, czy też ma być wyceniony
  • czy Klient ma już serwer i domenę

    3. Produkcja

Ostatni etap, czyli wdrożenie strony internetowej. Wszelkie informacje powinniśmy już mieć od Klienta lub ostatecznie właśnie na tym etapie dostarczane są nam teksty i zdjęcia oraz wszystko, co potrzebne jest do zrealizowania projektu. Na tym etapie potrzebujemy tak naprawdę kontaktu z Klientem – przesyłamy kolejne etapy projektu, omawiamy je, wdrażamy uwagi, jeśli już na etapie produkcji jest taka potrzeba, to także omawiamy potencjalne zmiany pierwotnej koncepcji.

Jeżeli jeszcze zastanawiacie się ile kosztuje strona internetowa, ale tym razem Wasza strona internetowa, zachęcamy do kontaktu!

 

Interesuje Cię własny projekt?

Lukasz-Bober-Key-Account-Manager-Greenview-Small

Łukasz Bober
Project Manager
+48 501 757 664