Jak powinna wyglądać strona internetowa? Niby każdy to wie, ale kiedy przychodzi czas na jej planowanie, w głowie macie jedną wielką pustkę! No, bo jak to tak zaplanować, żeby wszystkim się podobało no i przede wszystkim, żeby mi się podobało? Z tym nie ma problemu, bo projektowanie stron www to nasza specjalność. Jak jednak podejść do tematu i na jakie elementy warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o to, jak powinna wyglądać strona internetowa? 

Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Od wielu lat tworzymy i projektujemy strony internetowe. Czasami łapiemy się za głowę, bo pomysły galopują z prędkością światła, ale musimy skupić się na tym, czego oczekują klienci no i odbiorcy tych właśnie klientów. A czego oczekują i jak powinna wyglądać strona internetowa? Na naszym facebookowym profilu zapytaliśmy o to, co najbardziej Was denerwuje, a co lubicie na stronach internetowych. Poniżej znajdziecie opis naszego podejścia do tworzenia stron i sklepów internetowych – krok po kroku.

Tak u nas wygląda opis działalności

CO WAS WKURZA NA STRONACH INTERNETOWYCH? 

Michał Adamski: Wkurzają mnie reklamy, wszystkie.

Anna Gomoła: Nagła, niespodziewana muzyczka.

Dorota Wójcik: Wszystkie pop-upy, polub, skomentuj, zapisz się. Człowiek jeszcze porządnie nic nie przeczytał, a już musi pozamykać ful okienek.

CO LUBICIE NA STRONACH INTERNETOWYCH? 

Every day matters: Przede wszystkim estetyka, no i oczywiście czy ta treść do czegokolwiek mi się przyda.

Magdalena Michalak: Zauważyłam, że mam kilka ulubionych miejsc, stron, do których zaglądam, nawet gdy właścicielowi ucina zasięg. Inspiruję się ciekawymi książkami, grami planszowymi, tekstami na interesujące mnie tematy. Do danej strony na pewno przyciąga mnie osobowość jej właściciela, jego otwartość, dobry humor i umiejętność nawiązania kontaktu z odbiorcą.

Stylowa misja: Lubię, kiedy strona posiada wyszukiwarkę. Mogę wtedy szybko sprawdzić informację, która interesuje mnie najbardziej

Strona internetowa – najważniejsze kwestie

Przede wszystkim strona ma być użyteczna dla Twoich potencjalnych klientów. Nie może zawierać zbyt wielu informacji, ale przesadna oszczędność w słowach też nie jest wskazana. Na co zwrócić uwagę podczas planowania treści i wyglądu strony internetowej? O kolorach nie będziemy pisać, bo to kwestia indywidualna. Strona ma być po prostu przejrzysta i ma zachęcać do pozostania na niej na nieco dłużej.

Przejrzyste menu na stronie, którą stworzyliśmy

Jak powinna wyglądać i co zawierać strona internetowa?

  1. Na stronie głównej musisz napisać, czym się zajmujesz, co robisz i co odbiorcy mogą zyskać dzięki współpracy z Tobą. Nie kręć, nie owijaj w bawełnę, tylko rzucaj konkretami! Strona główna pełni rolę afiszu – musi przekazać Klientowi najważniejsze informacje
  2. Strona internetowa musi być dostosowana do przeglądania jej na urządzeniach mobilnych. Nie chcesz przecież, żeby klienci w popłochu uciekali z Twojej strony, bo nie można przejrzeć jej na telefonie, czy tablecie. O stronach RWD możecie więcej przeczytać tutaj.
  3. Menu strony to bardzo ważna kwestia! Przejrzyste, czytelne i intuicyjne. Na takie menu stawiamy i jako użytkownicy stron też takie lubimy. Użytkownik nie może ‚błąkać’ się po stronie, nie wiedząc gdzie kliknąć i gdzie znaleźć najważniejsze informacje.
  4. Wyszukiwarka. Na ten element na stronie zwrócono już uwagę na naszym profilu na Facebooku. Wyszukiwarka naprawdę bardzo pomaga w znalezieniu rzeczy, które nas na stronie interesują. Zwłaszcza gdy jest to strona produktowa lub bardziej rozbudowana. Proste strony nie muszą mieć wyszukiwarki.
  5. Zakładka KONTAKT. Niby nic takiego, ale to jedno z najważniejszych miejsc na Twojej stronie. To właśnie tam możecie nawiązać relację z klientem i nie tylko stworzyć formularz kontaktowy, ale również podać dane do siebie-numer telefonu i adres e-mail.

Jeśli przebrnęliście przez tych kilka elementów, poniżej czekają na Was kolejne! Nie tak prosto zaplanować dobrą stronę internetową! 

  1. Portfolio i oferta-tu musi być petarda! Pokażcie to, co umiecie robić najlepiej. Klienci podejmują decyzje zakupowe często pod wpływem impulsu. Jeśli zobaczą Wasze prace i się im nie spodobają, szybko uciekną. Portfolio musi być więc proste, ale przykuwać wzrok i zawierać najlepsze prace, czy produkty.
  2. Sekcja FAQ-czyli najczęściej zadawane pytania. Jeżeli coś sprzedajecie lub oferujecie usługi, o które często padają te same pytania, warto stworzyć sekcję FAQ.
  3. Referencje klientów! To bardzo ważne, bo wielu użytkowników sprawdza opinie na temat sklepu, firmy, czy freelancerów. Ważne, żeby na stronie pojawiły się informację od dotychczasowych klientów na temat współpracy z Tobą.
  4. Zdjęcie zespołu, czy Twoje zdjęcie sprawi, że użytkownik będzie wiedział, z kim ma do czynienia. Oczywiście nie każda strona potrzebuje zdjęcia, ale warto się nad tym zastanowić.
  5. Wtyczki do mediów społecznościowych-pokaż innym, gdzie działasz i gdzie można jeszcze znaleźć Cię w Sieci.
  6. Szablon -nasze strony tworzymy w oparciu o WordPressa. O zaletach i o tym, dlaczego nie wybieramy innych rozwiązań, pisaliśmy już tutaj
  7. Blog-bardzo ważne miejsce na Waszej stronie. To tutaj możecie pokazać się od jak najlepszej strony, ale i mieć radochę  z pisania! Co ważne – unikalne treści tworzone na blogu mają duży i korzystny wpływ na wszelkie działania SEO, czyli pozycjonowanie.

Projektowanie stron www to nie bułka z masłem. Jeżeli jednak będziecie pamiętać o elementach, które opisaliśmy Wasza strona będzie naprawdę czytelna. Przede wszystkim klienci, który trafiają na nią po raz pierwszy, muszą wiedzieć, jak się po niej poruszać i jak znaleźć informacje, które ich interesują. Macie jeszcze inne przykłady elementów, które przydają się na stronach internetowych? 

Interesuje Cię własny projekt?

Lukasz-Bober-Key-Account-Manager-Greenview-Small

Łukasz Bober
Project Manager
+48 501 757 664

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *