Social media dla małych firm to nie tylko Facebook i Instagram. Zrobiliśmy dla Was przegląd interesujących kanałów, które niekoniecznie są już znane na polskim rynku. Jeżeli jest to jedynie kwestia czasu, zanim tu dotrą, Wy będziecie już na to przygotowani!
Social media dla małych firm
Jeżeli próbujecie rozkręcić swój fanpage lub uczycie się obsługi Instagrama, wcale nie jesteście w tym odosobnieni. Tysiące małych firm walczą o to, żeby zostać zauważonym w Internecie, bo bez tego ani rusz! Dlaczego Facebook stał się jednym z ulubionych narzędzi właścicieli małych firm, blogerów i wielkich marek? Przede wszystkim dlatego, że daje ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych Klientów. Social media dla małych firm to czasem twardy orzech do zgryzienia. Jednak jeżeli nie będziemy traktować siebie zbyt serio, jeżeli dodamy do tego ustalenie spójnej strategii, prowadzenie bloga firmowego oraz dbanie o jakość treści i monitorowanie zachowań fanów otrzymamy naprawdę świetne efekty. Przykłady firm, ale także osób, które na Facebooku radzą sobie naprawdę świetnie? Nie ma sprawy! Już podrzucamy kilka przykładów, na których warto się wzorować, aby odnieść komunikacyjny sukces! Według portalu Social Press najpopularniejszymi kanałami social media w 2016 roku były:
Nie tylko duże marki zyskują swoich fanów na facebookowych profilach! Wielu blogerom, pasjonatom sztuki, czy po prostu osobom z dużym poczuciem humoru udało się zgromadzić ogromną publiczność, a przede wszystkim ją zaangażować! Jakie profile mamy na myśli?
- Psie Sucharki
- Cała Polska czyta dziennikarzom
- Grafik płakał jak projektował
- To samo zdjęcie Bogusława Lindy codziennie
Okej, to na tyle jeśli chodzi o nasz ulubiony kanał social media. Teraz zabieramy Was w podróż w nieznane. Zobaczycie, czy któryś z kanałów social media może Wam się przyda. Na naszym profilu, oczywiście na Facebooku, podaliśmy przykłady kilku takich kanałów, które w Polsce nie są dość popularne. Oprócz nich warto zainteresować się innymi:
- Slideshare
- Yelp
- Ryze
- Solaborate
To platforma, dzięki której możecie wymieniać się prezentacjami multimedialnymi. Zdaniem internautów, slideshare to połączenie YouTube i PowerPointa! Dlaczego powinniście pomyśleć o założeniu konta na tej platformie? Przede wszystkim dlatego, że wspiera ona tworzoną przez Was treść, a zwłaszcza grafiki, które w mediach społecznościowych bardzo angażują publiczność. Użytkownicy wyszukują profesjonalne treści, a właśnie takie mogą być tworzone na Slideshare i udostępniane na blogu, oznaczone słowami kluczowymi. Zwiększają ruch na stronie i podobno robią to lepiej niż Facebook czy Twitter!
Yelp
To platforma, dzięki której szczególnie małe firmy mogą dowiedzieć się, co sądzą o nich ich Klienci. Za pośrednictwem Yelp użytkownicy dodają opinie te pochlebne i nieprzychylne oczywiście również. Firmy rejestrują się w serwisie, a użytkownicy mogą meldować się w restauracjach, sklepach czy innych małych firmach. Użytkownik może dodawać opinie, zdjęcia i czytać opinie innych użytkowników na temat firmy. W ten sposób strona firmy w Yelp staje się takim mini blogiem. Twórcy Yelp zwracają uwagę na to, że jest on świetnym sposobem szczególnie dla małych biznesów na przyciągnięcie uwagi Klientów. Jednak trzeba bardzo uważać na jakość usług i produktów, bo krytyka może zniszczyć firmę.
Ryze.com
To coś dla właścicieli małych i większych firm. To platforma, która gromadzi ludzi z branży biznesowej i pomaga im w rozwijaniu sieci kontaktów. Jeżeli Wasza firma ma w przyszłości wejść na rynek zagraniczny, to dobra okazja, żeby nawiązać kontakty właśnie przez Ryze. Wspólnie można wymieniać doświadczenia, poglądy, a także komunikować się ze sobą. Jak? Użytkownicy tworzą swoje ‚biografie’, a jeżeli ktoś ma podobne do nich poglądy, może się z nimi skontaktować. W ten sposób budować można nowe sieci kontaktów, co w biznesie jest niezbędne!
Solaborate
Również ciekawa platforma biznesowa, która skupia wokół siebie specjalistów głównie z firm technologicznych. Tutaj podobnie jak na Ryze można nawiązywać kontakty biznesowe, ale tym razem związane z branżą technologiczną. Szybciej w ten sposób można rozwijać swoje produkty i usługi i jest to platforma stricte biznesowa.
To tylko kilka przykładów ciekawych kanałów social media i platform, jednak może uda się Wam wykorzystać je do swoich celów? Po to właśnie są stworzone!